پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250920
تامين واکسن کرونا از اولويت‌هاي بالاي وزارت خارجه است
تاریخ انتشار : 1400/06/16 09:27:20
نمایش : 1301
وزير امور خارجه کشورمان تامين واکسن کرونا را از اولويت هاي بالاي وزارت خارجه عنوان کرد و گفت از همکاري بخش خصوصي در اين زمينه استقبال مي کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نخستين نشست هم انديشي وزارت امور خارجه و اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران بعداز ظهر روز دوشنبه ١۵ شهريور به ميزباني حسين امير عبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان، معاون ديپلماسي اقتصادي و مديران کل وزارت امور خارجه برگزار شد. 
 
غلامحسين شافعي رييس اتاق ايران، روسا و اعضاي اتاقهاي مشترک بازرگاني ايران و کشورهاي همسايه و همچنين برخي کشورهاي مهم طرف تجاري کشورمان مدعوين اين نشست در وزارت امور خارجه بودند.
 
شافعي ضمن تشکر از وزير امور خارجه کشورمان بخاطر اين دعوت، جلسه هم انديشي مزبور را اولين ابتکار و جلسه برگزار شده وزارتخانه هاي دولت سيزدهم با بخش خصوصي ذکر کرد و آن را مهم و نشانگر نگاه پررنگ وزارت‌خارجه به فعاليت‌هاي بخش خصوصي دانسته، خواهان تداوم برگزاري متناوب اين نشست در ماههاي آينده شد.  
 
فعالان اقتصادي بخش خصوصي کشورمان، ديدگاه‌هاي خود در زمينه توسعه روابط تجاري با ديگر کشورها، خصوصا همسايگان و طرفهاي تجاري اصلي را بيان داشته، خواهان حمايت هرچه بيشتر وزارت‌خارجه از نقش بخش خصوصي در توسعه مراودات اقتصادي با ديگر کشورها بالاخص در موقع برگزاري کميسيون‌هاي مشترک شدند. 
 
در ادامه اين نشست معاون ديپلماسي اقتصادي و مديران کل حوزه هاي منطقه اي وزارت امور خارجه نيز در پاسخ به مطالب مطروحه از سوي فعالان بخش خصوصي به تشريح نقطه نظرات خود پرداختند. 
 
اميرعبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان در جمعبندي نخستين نشست با فعالان اقتصادي و مسئولين اتاق ايران، بخش خصوصي را موتور محرک روابط ميان کشورها، و حلقه هاي تجاري و اقتصادي را عاملي کمک کننده در پايايي سياست خارجي و مقوّم آن ارزيابي کرد و بر عزم وزارت خارجه در حمايت از نقش و مشارکت دهي هرچه بيشتر بخش خصوصي در مراودات با کشورها تاکيد نمود.
 
اميرعبداللهيان تامين واکسن کرونا را از اولويت هاي بالاي وزارت خارجه ذکر کرد و اقدامات اين وزارت در شتاب دهي فراوان به تامين واکسن مورد نياز کشورمان در روزهاي گذشته را تشريح کرد و گفت از همکاري بخش خصوصي در اين زمينه استقبال مي کنيم. 
 
تشکيل کميته مشترک بين "وزارت امور خارجه"، "وزارت صنعت معدن و تجارت" و "اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران"، در نظر گرفتن جايگاه واقعي براي بخش خصوصي در کميسيون‌هاي مشترک همکاري هاي اقتصادي، تداوم چنين جلسات هم انديشي و حضور رييس اتاق بازرگاني در جلسات شوراي معاونين وزارت امور خارجه به تناسب موضوعات اقتصادي مطروحه و در اولويت قرار دادن موضوعات مرتبط به سامان دهي پايانه هاي  مرزي و تحکيم زيرساختهاي کشور که ارتقاء دهنده صادرات کشور باشد، از ديگر مباحث مطروحه در خلال جمع‌بندي ارائه شده از سوي امير عبداللهيان وزير امور خارجه کشورمان در اين نشست بود.
 
انتهاي پيام
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html